Záblesk světla / Garth Stein


Záblesk světla / Garth Stein

    ,,DŮM JAKO TENHLE S ČLOVĚKEM MLUVÍ. 
          MÁ TOHO TOTIŽ HODNĚ NA SRDCI."

Anotace:

Léto roku 1990. Jones Riddell nedávno zbankrotoval a po neshodách s manželkou se rozhodli pro dočasné odloučení. Teď přivádí svého syna do Riddelle house, monumentální rodinné sídlo vypínající se na rozlehlém pozemku nad Pugetovým zálivem u Seattlu, jehož výstavbě kdysi padl za oběť čarokrásný les, Jones sem přichází s jediným cílem - přesvědčit svého otce trpícího Alzheimerovou chorobou, aby sídlo prodal.

ZÁHADNÝ A TROCHU I STRAŠIDELNÝ DŮM JE PLNÝ TAJEMSTVÍ.




Garth Stein napsal příběh, který nebude pro každého. Kniha je označována za thriller, ale řekla bych, že je to spíše rodinná sága. Hlavním tématem knihy je příroda a to, co jí člověk vzal.
Tady konkrétně rodina Riddellových.


Příběh vypráví Tevor svým dcerám, vrací se v něm o 20 let zpět do svých čtrnácti let, kdy jeho otec Jones zbankrotoval a měl s jeho matkou manželskou krizi. Vzal Trevora a odjeli spolu do rodinného sídla Riddellových, 
kde chtěl přesvědčit Trevorova dědečka k prodeji právě tohoto domu. Mohl by pak vykoupit svůj dům, o který díky bankrotu přišel, a znovu se dát dohromady s Trevorovou mámou. Dům je to rozlehlý na nádherných pozemcích, když čtete jeho popis máte husí kůži a vidíte velký strašidelný dům s obrovskými krby a spoustou zákoutí jak z hororového filmu. Kromě Trevorova otce v domě žije ještě jeho teta Serena, která je podivná a dost manipulativní a dle Trevora taky sexy. ( ,,Je to tvoje tetička, kluku jeden"!) Všechno ale nepůjde tak hladce, jak si Jones představoval. A tady začíná samotný příběh, tajemná minulost rodiny, zvídavý čtrnáctiletý kluk, prozkoumávající děsivý dům a zjišťující záhadnou minulost rodiny Riddellových.


Čekají vás duchové a duchovno.




Já jsem od knihy čekala, že se budu víc bát. Bylo mi řečeno ,,Bude se ti líbit, pokud máš ráda Erskinovou." a tu já ráda mám! 
A Záblesk jsem na začátku srovnávala s její knihou Dům ozvěn, což je taky duchařina a starý dům.
Ale Záblesk je jiný, není tak děsivý, ano je tam pár chvil, kdy si říkáte dneska spím s rozsvícenou lampičkou, ale zbytek děsu mi kazily reakce čtrnáctiletého Trevora. I tak má ale kniha něco do sebe, jen od ní nečekat, že je to thriller s duchy, u kterého se budete bát, až skončíte schovaní pod peřinou.

Kniha, jak už jsem napsala, není určitě pro každého, toho duchovna o přírodě je tam opravdu hodně. Ale pokud máte rádi mysteriózní záhady a rodinné ságy, tak si myslím, že to bude právě pro vás. A pokud jste milovník thrilleru a chcete se hodně bát, tak tohle to pravé ořechové pro vás nebude.




Nakladatelství: Ikar                                                 Moje hodnocení: 65%
Žánr:Thriller
Počet stran: 424
Originální název: A Sudden light


Za knihu ještě jednou děkuji Adris Books


6 komentářů:

  1. No, takže další kniha s pěknou obálkou a zas ne pro mně :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No pro tebe fakt není :D Ale obálku má krásnou a výstižnou k ději :)

      Vymazat
  2. To já ji přirovnala k Erskinové (četla jsem Nejtemnější hodinu a zkrátka mi připadala podobná tím, jak se tam řeší ty rodinné vztahy, rodinná tajemství a duchové, kteří na tebe normálně mluví, jako by byli živí a jak díky nim vyplouvají tajemství napovrch apod). Kniha je dost zvláštní, mně na ní vadilo to téma přírody, ale jinak si myslím, že je poměrně originální, aspoň jsem takový mix témat a námětem zaměřeným na přírodu nikdy nečetla:).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, já vím, že ty :) Mně právě tím námětem připomínala Dům ozvěn, protože taky starý dům, rodina, duchové. Ale tady v Záblesku je hodně to duchovno-příroda. Je originální to se musí nechat, žádnou takovou knížku jsem taky nečetla. Ona není špatná, to vůbec ne. Mně se na ní něco líbilo a něco zase míň :)

      Vymazat
  3. Pěkně napsané! :)
    Knihu bych ráda našla v knihovně, protože to pro mě není takový ten ''must-have'', ale ráda bych si ji přečetla :)
    Jinak Dům ozvěn na mě doma také čeká a snad se mi bude líbit stejně jako Nejtemnější hodina- ta byla naprosto dokonalá :3 :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Dům se ti bude líbit, ale je jiný než Nejtemnější hodina :D Dům je děsivěj, doporučuju číst v noci :D Já si myslím, že Záblesk bude v knihovnách dost půjčovaná knížka, lidi na ni budou zvědaví, jak je jiná :D

      Vymazat