Nebudete se bát ničeho zlého / John Searles (recenzní e-book)

Nebudete se bát ničeho zlého

DVĚ SESTRY. JEDNO TEMNÉ TAJEMSTVÍ.


Anotace: 
Jedné zasněžené zimní noci vezmou rodiče svou dceru Sylvii s sebou na tajemnou schůzku do nedalekého kostela. Zatímco dívka čeká v zaparkovaném autě, jsou její otec a matka za nejasných okolností brutálně zavražděni.

Dospívající dívka, žijící po tragické události v péči starší sestry, se rozhodne na vlastní pěst zjistit, co se té osudné noci v kostele doopravdy stalo a kdo nese zodpovědnost za smrt rodičů. 
Více anotace zde.



Autor John Searles absolvoval obor tvůrčího psaní na New York University a jeho práce publikují v mnoha novinách a časopisech, jeho debutem byla kniha Chlapec stále nezvěstný. Momentálně pracuje jako redaktor časopisu Cosmopolitan.


NECHVALNĚ PROSLULÁ MARYLANDSKÁ DVOJICE ZAVRAŽDĚNA

Když dospívající Sylvii a její starší sestře Rose někdo v kostele zavraždí rodiče, obrátí jim to život na ruby. Sylvie bude svěřena do péče své podivné sestře Rose. Sylvie je navíc hlavním svědkem v oné vraždě a nese břímě v podobě odpovědnosti obvinění pachatele, kterého viděla.
Otázkou je, zda ho doopravdy viděla a byl to skutečně on? 
Na to se snaží Sylvie přijít. V kapitolách se střídá minulost a současnost. Dozvídáme se o zvláštní práci, kterou rodiče dívek vykonávali. A právě ona práce dává knize mysteriózní nádech a halí celý příběh do jednoho velkého tajemna. Otec dívek tvrdí, že od mládí vídává duchy a matka dívek má jakýsi ''dar'', kromě toho jsou oba silně věřící. 
Jezdí na besedy kde vypráví příběhy lidí se kterými se setkali a kterým pomohli. Lidé jim věří a denodenně jim někdo volá o pomoc. Pomáhají tam, kde si doktoři neví rady, pomáhají lidem, kteří už jsou zoufalí. A na to, jak pomáhali a komu, se dozvídáme v kapitolách, kde Sylvie vzpomíná na minulost. V přítomnosti se snaží jen o jednu věc, najít pravdu.


,,CHTĚL BYSTE VIDĚT SKLEP?'' 


Samotná Sylvie mi byla hodně sympatická. Bylo mi jí líto a díky skvělému popisu od autora jsem z ní cítila všechno to zoufalství a smutek. 
Rose pro mě byla jednou velkou děsivou záhadou od začátku až do konce. Měla jsem chuť na ní několikrát začít do čtečky křičet! 
Kromě sester Masonových je v knize i dost dalších zajímavých a zvláštních postav. 
Tuhle knihu jsem četla už pár týdnů zpět, ale celou dobu jsem přemýšlela jak sepsat závěr. Od knihy jsem čekala mysteriózní thriller, ale dostalo se mi rodinného drama s obrovským tajemstvím, u kterého do poslední chvíle nemáte vůbec tušení, čí rukou rodiče sester vlastně zemřeli. 
A to bylo jak obrovským plusem, tak i mínusem knihy. Jelikož 452 stran, kdy jste napnutí a zvědaví, jak to tedy celé bylo, je opravdu hodně a chvílemi to bylo zdlouhavé, ale čím dále jste, tím je to lepší a lepší a konec byl opravdu povedený. Dost mi přišlo, že některými prvky se autor John Searles inspiroval hororem V zajetí démonů.
Takže můj závěr je: na thriller málo děsivé,ale jako rodinné drama naprosto skvělé. 


KDYŽ SE BUDEŠ BÁT, CHCI ABY SES MODLILA.
Ukázka:
Od roku 1986 hledal pan Lynch u Masonových pomoc. Tito manželé, kteří si vybudovali celonárodní reputaci coby démonologové, byli v některých kruzích obdivováni, v jiných zase zesměšňováni. Podle lidí blízkých tomuto případu roztrpčil pana Lynche způsob, jakým Masonovi léčili jeho dceru. 

Nakladatelství: Mystery Press
Originální název: Help for the Haunted
Žánr: Thriller, Román
Počet stran: 452
Rok cz vydání: 2017                                                      
Moje hodnocení: 80%


Za poskytnutí e-knihy k recenzi děkuji nakladatelství Mystery Press

knihu je možné si zakoupit zde.











3 komentáře:

  1. Zajímavá knížka, kterou jsem si už zapsala do svého dlouhého to-read seznamu :) Děkuji za tip

    OdpovědětVymazat
  2. Také jsem v tom viděla podobnost s filmem a to mi nevadilo, ba právě naopak mě to lákalao číst dál a dál. Bohužel závěr velké zklamánáí a pro thriller jak píšeš málo napětí :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tento príbeh znie zaujímavo, najmä preto že som teraz na krimi/thrilero vlne tak možno by nebolo odveci vysúšať aj rodinnú drámu. Ten nápad mi je ale strašne povedomý odniekiaľ.
    http://book--hoarders.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat