Rudá královna / Victoria Aveyard

Rudá královna 

RUDÝ JAKO ÚSVIT


Anotace:
Chudobou sužovaní Rudí jsou prostí občané žijící pod krutovládou Stříbrných, špičkových válečníků s božskými schopnostmi. Sedmnáctiletá Mare Barrowová patří mezi Rudé a bere to jako fakt, na kterém se nemůže nikdy nic změnit. Podaří se jí získat práci ve Stříbrném paláci, uprostřed těch, které z duše nenávidí. A rychle odhalí, že navzdory barvě své krve dostala do vínku také jednu vražednou schopnost. 
Takovou, která může ohrozit a svrhnout vládu Stříbrných. Ale se sílou je nebezpečné si zahrávat. 
Kdo může v tomto světě rozděleném krví vyhrát?







Kniha Rudá Královna byla vydána ve více než 25 zemích a na Goodreads ji hodnotilo více než čtvrt milionu lidí. Autorka Victoria Aveyard napsala Rudou královnu jako trilogii.

RUDÁ V HLAVĚ, ALE STŘÍBRNÁ V SRDCI

Rudá dívka Mare Barrowová žije se svými rodiči a sestrou v chudobě a krutých podmínkách, kde i elektřinu mají na příděl. Mare má taky tři bratry, ti s nimi ale nežijí, byli totiž v osmnácti letech odvedeni do války, stejně jako všichni Rudí, kteří nemají práci či učení. A odvod čeká taky na Mare. Nemá práci a jediné co umí, je vybírat lidem kapsy na ulici. Jedné noci ale okrade člověka, který jí změní život. A Mare se dostane do Stříbrného paláce jako služebná těch, které bytostně nenávidí.




LADY MARINA TITANOSOVÁ, DCERA LADY NORY NOLEE TITANOSOVÉ A LORDA ETHANA TITANOSE, GENERÁLA ŽELEZNÉ LEGIE. DĚDIČKA JMĚNÍ RODU TITANOSŮ.



Stříbrní jsou mocní a bohatí. Ovládají svět a rudé využívají na práci a do válek. Svoji moc ukazují v soubojích. Každý rod Stříbrných má svoji barvu, do které se oblékají, a speciální druh moci. Například Osanosové - nymfové, barva zelená a modrá, Lerolanové - detonátoři, barva červená a oranžová. 
Nejmocnější je královský rod a aby si svoji moc udržel, následovníci se vybírají dle toho, kdo předvede větší moc. Když Mare začne sloužit v paláci Stříbrných, chystá se výběr budoucí královny. Hledají princeznu, která bude zaslíbená prvorozenému princi. 

Kromě tohoto veselí ale Stříbrní čelí útokům ze strany Rudých povstalců říkajících si ŠARLATOVÁ HLÍDKA.

Víc už prozradit nechci, ať si čtení užijete stejně jako já. Byla jsem na tuhle knihu neskutečně zvědavá. Objevilo se totiž na internetu pár negativních kritik, a to hlavně tedy na druhý díl. 



BLÝSKAJÍCÍ HOLČIČKO

Tahle kniha je fantasy každým coulem. Najdete tu chudé, mocné, nadpřirozeno, boje, zradu, lásku, krutost i nenávist. A já si čtení užila, hltala jsem každou stránku. Nebudu lhát, že se trochu obávám druhého dílu, ale já si ho musím přečíst, potřebuji vědět, co se děje dál. 

KAŽDÝ MŮŽE ZRADIT

Ukázka:
Kdysi naši vládci své odpůrce upalovali jen žhnoucím dotykem. Tenhle král už možná Rudé odpůrce neupaluje, Pořád nás ale vraždí válkou a zkázou. Jeho jméno znám od dob, co jsem jako mala holčička sedávala ve třídě, pořád ještě plna chuti se učit, jako by mi to mělo k něčemu být. Tiberius Calor VI., Král Norty, Plamen Severu. Samé kecy. Na jeho jméno bych plivla, kdybych mohla.


Nakladateství: Cooboo
Originální název: Red Queen
Žánr: fantasy
Počet stran: 368
Rok cz vydání: 2015   
                                                                                            Moje hodnocení: 80%



10 komentářů:

  1. Druhý díl je opravdu horší, ale zas tak špatné to není :)
    http://fantasyalatriel.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to jsi mě potěšila. No zvědavá jsem,
      stejně to potřebuji vědět, co se pak děje :D

      Vymazat
  2. Moc pěkná recenze :) Na čtení této knihy už se celkem dlouho chystám, měla bych to rychle napravit :)

    OdpovědětVymazat
  3. Trošku mi to připomíná Selekci, ale tohle vypadá rozhodně líp! Prostě miluji fantasy a Selekce na mě byla až moc sladká.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jee Selekci to fakt nepřipomíná. Ono to vybírání té budoucí královny je tam jen chvilku :) Není to hlavní dějová linka, jen se přitom stane něco důležitého :)
      Na mě byla Selekce taky moc sladká :/

      Vymazat
  4. Skvělá recenze :) Mě se Rudá královna moc líbila, a mám strach se do jejího pokračování pustit, aby mi nezkazilo i jedničku :) Ale třeba časem :)
    Jsem ráda že se ti kniha líbila, měj se hezky ;)

    OdpovědětVymazat
  5. Selekci mi to taky hodně připomělo. Rudá královna byla skvělá, ale nechápu, co na ní je, že byla vyhlášena na Goodreads YA knihou 2015, ACOTAR byl vydán ve stejný rok a užila jsemm si ho o hodně víc. Na to, že je řazena do románů, tak tam te romance bylo sakra málo, což mě zklamalo, určitě se z toho mohlo vytáhnou víc.
    Jinak zvrat mě dostal, nečekala jsem to. Mavena jsem měla ráda a dokonce jsem si nemohla vybrat mezi ním a Calem. Trošku mi vadila diskriminace Rudých a nadvláda Stříbrných, a jak ve všem hrajou velkou roli ty barvy-nejen krve, ale i rodů...
    Knihu bych hodnotila stejně- 80%. Jinak ted jsem na druhé knize asi na sto stránkách... zatím je to dobrý, akorát je vše až moc soustředěno na tu akci ...

    OdpovědětVymazat