Ledový čaj podle Sharys


Letní čas na čaj

MŮJ POSTUP, TIPY A TRIKY

Není to tak dávno, co jsem na svém Instragramu zveřejnila do stories fotku ledového čaje s popisem "ke čtení v létě to nej".
S fotkou se strhla doslova několikadenní lavina do zpráv o čaji. S dotazy jaký je nej, jak si ho připravit a co do něj. 
Snažila jsem se odepsat každému, ale když mi jednoho dne napsala slečna, že nemůže najít link na čaj podle mě, vznikl nápad sepsat vám ho
A tady to je, není to nic světoborného ani žádná velká alchymie, ale jen obyčejný postup jak ho dělám já i s pár tipy pro vás.







Postup

Já si začínám čaj připravovat vždy večer předem na druhý den a ideálně rovnou dva.
Zvolte si jakýkoliv čaj, který máte rádi. Je úplně jedno, zda bude sypaný, pytlíkový, ovocný, zelený či bílý.
Důležité je ho zvolit správné množství k poměru vody ve džbánku. Na litrový džbánek dávám většinou tři pytlíky čaje (nechceme žádnou vodičku, ale pořádnou chuť). Je dobré se řídit i teplotou vody, ne každý čaj se zalévá 100°. Například zelenému stačí 70°, což je jen plusem, bude chladnout kratší dobu. A tohle je důvod, proč čaj připravuji večer, do lednice nemůže jít horký. Než jdu spát, stačí vychladnout, pak je na čase přihodit ovoce a šup s čajem do lednice na noc. Ráno pak stačí přidat jen led a máte ledový čaj na celý den připravený. Práce se dá ještě usnadnit koupí čaje určeného přímo do studené vody, ale takto klasicky je čaj prostě silnější.






Co do něj

Rozhodně ovoce, hodně záleží na tom, jaké máte rádi a co jste si zvolili za čaj. Já například miluji kombinaci mátového čaje s grepem, jasmínového s borůvkou či malinou, zeleného s ananasem a jelikož zbožňuji pomeranče, tak jsem schopná je dát taky do každého čaje! 
Pokud chcete čaj ještě svěžejší, citróny a limetky jsou to pravé.
Ale nejen ovoce nám čaj ochutí. Taková máta, které je neskutečně moc druhů, či meduňka, obě jsou v něm dokonalostí.
Rozhodně ale platí jedno pravidlo: čerstvou meduňku a mátu nedávejte do čaje, když je horký, spálily by se. 
To stejné platí o bezových květech či levanduli, které do čaje můžete taky dát. 
Já je dávám do čaje až s ledem.





Když sladit, tak čím

Já osobně čaje moc nesladím, spíše do něj vymačkám ovoce, některé jsou teď v létě tak sladké, že to čaj osladí a ochutí zároveň, a to dokonce i grep! 
Ale pokud už chcete čaj sladší, doporučuji sirup, nejlépe z už zmiňované meduňky či máty.
Taky bezový sirup je v čaji moc dobrý, hlavně když k němu do čaje přidáte i citrón.
Já dělala letos meduňkový sirup podle knihomolky Bichličky, 
její recept je zde (stejný postup je i na mátový), a ten do čaje občas přileji.








Málo místa v lednici

Ne každý má velkou lednici a ne vždy i ve velké lednici je místo.
Na to mám jeden tip. Místo džbánku použijte tyto lahve s uzávěrem, vleze se do nich litr, někdy i více, a přesto se vlezou do dvířek snad všech ledniček. 
Koupíte je například v Ikea či Pepco, ale stejně dobře poslouží i lahve od vína! 
(Jen si čaj nechte vylouhovat jinde a pak přelejte.)

Odkud jsou naše džbánky

Džbánek z první fotky je z Alberta, je na litr a cena byla cca 50 Kč
Další dva jsou z Pepco, menší je na litr a vetší cca litr a půl, cena u obou byla necelých 60 Kč.




Trik a tipy

Ještě mám pro vás takovou malou vychytávku s ledem.
Malé kostky ledu se vždy strašně brzy rozpustily, takže jsem začala dělat led ve tvořítku na domácí nanuky. Led je tak větší a vydrží ve džbánku opravdu dlouho i v těch vedrech.

A na závěr vám dám pár tipů na mé oblíbené čaje.
Můj velký oblíbenec je sypaný Honeybush Orange Cream od Oxalisu, je jemný a výborný s pomerančem navíc. Další dva sypané čaje taky od Oxalisu jsou Asijská seance, což je zelený čaj se sušeným ananasem, a druhý je Sakura, zelený čaj s třešní a plátky růží. Výborné čaje jsou s acai a goji.
Z pytlíkových čajů jsou vyborné od značky Mistral (seženete je například v Tescu) Skvělý je jejich jasmínový čaj s mangem nebo melounový, který mi jako ledový na léto přijde skvělý, teplý už mi tolik nechutná. A nesmím zapomenout na jeden z mých favoritů, a to je mátový v jakékoliv podobě.




Krása na závěr

To nejlepší na konec. Kvetoucí čaje, jsou nejen krásné, ale taky dobré. Většinou se jedná o pravý bílý čaj s jasmínem. Jsou výborné teplé, ale ještě lepší ledově vychlazené.
Tento na fotce je Bai He Xian Zi a je na tři nálevy.


Budu moc ráda, když mi napíšete vaše oblíbené čaje, 
třeba objevím nějaký nový!


Všem přeji krásné léto plné čtení a ledového čaje.


Žádné komentáře:

Okomentovat